Az egyik legkülönösebb csapat, sokféle játékossal, nem könnyű játékos tulajdonságokkal (loner, animosity).
Mivel 70k az újradobás, csapatépítésnél érdemes figyelembe venni a „Passz” jellemzőhöz hozzáférő játékost, ilyenből kétfélét kínál a roster:
Human Thrower
6, 3, 3+, 3+, 9+, animosity (all dwarfs, halflings team-mates), pass, sure hands;
Dwarf Runner
6, 3, 3+, 4+, 9+, loner (3+), sure hands, thick skull.
80k-ért van az ember dobó, akit „elrontottak”, értsd eggyel rosszabb a passza, most már „csak” 3+ és utálja a nem-ember csapattársakat (az persze kérdés, hogy ha -1 PA és még nega trait is van, akkor miért kerül ugyanannyiba…?)
85k-ért pedig törpe futót tudunk hozni, aki kapott egy loner (3+)-t az eredeti változathoz képest, ár maradt itt is.
Tehát első esetben van a törpe futónál 5k-val olcsóbb, nála eggyel jobban passzoló opció, aki próbálkozhat még egyszer ha elrontja a passzt. Cserébe utálja a nem-ember csapattársait, ami igazából a félszerzetnek való dobásnál lehet probléma, meg persze bármilyen más extrém esetben.
Másik választásnál, bár tudunk bárkinek passzolni, cserébe rosszabbul, és ha leütnek nagyobb esélyünk van pályán maradni (thick skull). A biztos kéz skill mindkét játékosnál megvan.
A választás talán kicsit a játékstílustól is függ, meg persze ha pont 5k a hiányzó összeg a végén, akkor a dolog egyértelmű.

Nagyfiút kell-e hozni a csapatba, és ha igen, akkor melyiket?
Az egykörös csúnyaságok csapattárs-dobással (TTM) nem könnyűek, de ha bejönnek, az csodálatos, legalábbis az egyik edző számára biztosan.
Két lehetőség közül lehet választani:
Ogre
5, 5, 4+, 5+, 10+, Bone Head, Loner (4+), Mighty Blow (+1), Thick Skull, Throw Team-mate;
Altern Forest Treeman
2, 6, 5+, 5+, 11+, Loner (4+), Mighty Blow (+1), Stand Firm, Strong Arm, Take Root, Thick Skull, Throw Team-mate, Timmm-Ber!.
Itt nem nyúltak bele a skillekbe, a loner (4+) természetes velejárója a nagyfiúknak, ritka kivételektől eltekintve.
A 140k-s ogre egyértelműen több mozgással rendelkezik, jobban tud segíteni a többieknek, kivéve persze, ha éppen bonehead, mert akkor csak egy nagy darab kavics a pályán.
A 120k-ért kapható fa erősebb, nagyobb a páncélja, és a strong arm miatt jobban tudja dobni a TTM-et, cserébe ha gyökeret ver, akkor vége a mókának.
Ízlés dolga kicsit, kinek melyik, meg persze a 20k különbség.
Ha úgy döntünk, kell a nagyfiú, akkor érdemes legalább egy félszerzetet betenni a keretbe (kettőt lehet maximum), mert egyrészt lesz kit dobni, másrészt az agility hozzáférése révén könnyen felvehetjük a sneaky git jártasságot, amivel a frászt hozzuk az ellenfél guttereire/ghouljaira és wardancereire, már ha földre kerülnek ugyebár.
Mivel 30k az ára és teljesen megegyezik az igazi halfling hopeful-lal (kivéve, hogy utálja a többieket), egynek szerintem helye van a csapatban. Még talán akkor is, ha nem hozunk nagyfiút.
Jöjjenek a – nekem legalábbis – biztosnak tűnő választások. Fájdalom, hogy mindegyikből csak egyet tehetünk fel:
ember rohamozó, törpe blitzer és troll slayer;
Human blitzer: az eredeti változathoz képest +5k (90k) és a szokásos animosity.
Dwarf blitzer: ára maradt (80k), jött egy loner (3+).
Troll slayer: hasonlóan kapott egy loner (3+)-t, ár nem változott (95k).
Mi van még?
Egy ember elkapó, aki sem árban, sem skillekben (kivétel animosity) nem különbözik az ismert catchertől, és nem hiszem, hogy sajnálni kell érte a 65k-t. Kell a 8-as mozgás, a dodge a csapatba, egyet hozhatsz.
És végül…
…dwarf blocker, kiherélve… Kettő is lehet(ne) a csapatban, csak hát ugye, nem a megszokott block-tackle-thick skull trióval, hanem arm bar-brawler-thick skull (no meg loner (3+)) verzióban. Az csak hab a tortán, hogy +5k-ért (75k). Ligában természetesen működőképes lehet, de versenyen?
Versenyek kapcsán felmerülhet a sztár játékos kérdése. A csapatnak Old World Classic hozzáférése van, EB-n van pár tiltás belőle (Morg, Griff, Deeproot), de azért maradt még hasznos választás. A teljesség igénye nélkül, Karla-Zug-Grombrindal-Ivar.
Mindegyiknél mélyebben kell zsebbe nyúlni, mert 210k-ért van Karla és Grombrindal is, előbbi ugye a szegény ember Griffje (eggyel kisebb mozgás-ügyesség-passz), de azért a 4-es erő, blodge még mindig tiszteletet parancsol. Utóbbi pedig elsősorban a többieknek adható plusz skill miatt érdekes (no meg egy törpe blitzer, kissé turbózva).
Zug tulajdonképpen egy nagyfiú (5-ös erő, 4-es mozgással), akinek van blokkja 220k-ért. Nem rossz, de statikus, ha nem gurul a blokk/páncél kocka akkor kidobott pénz.
Ivar a legdrágább 245k-ért, de talán a legizgalmasabb. A 4-es erő itt is megvan, van hozzá block-guard-tackle kombó, ami dicséretes ÉS a spec, amivel drive-onként meglepetést tudunk okozni egy csapattárs mozgatásával.
A BB legendárium szerint az Óvilági Szövetség csapatok (OWA) spontán módon, kocsmai amatőr társaságokból fejlődtek ki, ahol mindenki kapott játéklehetőséget. Ma már külön ligájuk van és a nemzetközi szövetség is elismerte ezt a formátumot. Leghíresebb klubjuk a Middenheim Maulers („Middenheim-i bunyósok”), a híres erődváros legfontosabb intézménye. Sok fiatal halfling – jobbára tévesen – azt hiszi, OWA csapatokból indulva nagyobb karriert futhatnak be… Az OWA csapat hivatalosan 2020-ban, a Spike Journal 9. számában debütált, azóta is változatlan a felállása.